My WoRk !

My WoRk !
Try iT . . .

Pages

Tuesday, January 22, 2013

Kucingku Yang Gemok!

Assalamualaikum semua...


Haaaacummmmm..hadoiiii...berabuk betoi blog ni..lama betoi xhupdate..almaklumlah bz..ok kali ni saya nak bercerita tentang kisah kucing...kat uma saya ni dulu ada lebih kurang 30ekor kucing..tapi skang ni dalam rumah cuma beli sekor jer..yang selebihnye bela kat luar umah....saya nak cite pasal kucing saya yang dalam rumah ni laaa....nama dia banyak version ade..tapi mula2 lahir namanya JERRY..tp bila dah ramai sgt yg nak jadi pendaftar nama jadi macam2 nama la wujud..angah panggil dia JALI...yang adik bongsu panggil AEYIE..yang no 3 plak panggil MOHD AZALI..maksu aku plak bagi gelaran ABDUL HAIRY BIN SHAHROME...hahahaha macam2 lah namanya....

Tapi kan nak taw kenapa special sangat saya nak cerita pasal kucing saya yang sekor ni...???sebabnya kucing saya ni tak pandai nak mengiawww..meooww..xretinye dia...yang dia tahu khuuuukhekkkk...sambil meneran-neran bunyinye....JERRY ni pandai taw..nak berak kencing masuk toilet..nak minum dalam baldi besar je bekas kecik...sorry la xnaknye dia....kalo baldi tu ada habuk sorry jugak la xnak dia minumnye..tido plak nak tido atas katil...xpun kat dalam bakul...hahaha...pantang jumpa bakul je nak masuk tido dalam bakul..

Tapi yang paling pelik sekali JERRY ni...dia suka makan plastik..siap la kalo balik dari supermarket kalo xbubuh kat dapur alamatnye digigit2nya plastik tu..bukan setakat gigit je...siap makan plastik tu...hahaha tapi kan saya tgk dalam national geography diorang cakap kalo kucing berperangai macam tu maknanya dia nak perhatian la tu..supaya org sekeliling perhatikan dia...pandai jugak ek kucing saya ni...

Si JERRY ni besar tapi dia kucing biasa ja...berat dia da mencecah 7kg ooiii...memang kalo dukung dia lenguh tangan ni..malangnye kan isteri Si JERRY ni mati sebab nak lahirkan baby yang besar sangat2....kecian bini dia sebab rahim terkeluar..mati bininye berkorban untuk lahirkan zuriatnye...

Si JERRY ni memang xpenah la keluar rumah.....kalo campak keluar cepat2 dia cari pintu masuk berlari macam perompak masuk rumah balik..tapi penah sekali tu dia jahat sangat kan mak saya pun campak la dia kat luar..kecian sangat dia menyorok kat dalam longkang jer...disebabkan takut yang teramat sangat...menangis jugak tengok insiden tu..saya pun amik balik bawak masuk dalam rumah...duduk dalam rumah lagi mengada2 la dia...

Jom la tengok aksi2 dia yang mencuit hati...hehehe

Sekian, terima kasih
Wassalam..

aksi manja atas meja

nak tengok astro tp xlarat bukak mata

zzzzzzzZZZZ.....

gemok kan jerry ni..hehe

ngantoknyerrrr....

tido adalah hobi jerry..

ape tengok2...

daringnye dia tengok....

gaya orang kaya duduk

tido atas katil ok!

hahahaha...gelak jahat si jerry

Kesimpulannya hobi jerry adalah TIDO.....zzzzZZZ

No comments:

Post a Comment